تورکیش

تورکیش

تورکیش

تورکیش

تاریخچه مشهد

تاریخچه مشهد

mashhad2.jpg

مشهد کلان شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است.مشهد در زمان اقشاریان، پایتخت ایران بود.مشهد دارای ۳۲۸ کیلومتر مربع ، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است.براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ این شهر با ۳٬۰۱۲٬۰۹۰ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران بعد از تهران است.مشهد به واسطه وجود حرم امام رضا (ع) سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر از داخل و 2 میلیون از خارج کشور دارد.

mashhad.jpg

شهر مشهد در حوزه رودخانه کشف رود و در دشت مشهد بین کوه های هزار مسجد و بینالود گسترده شده است.ارتفاع شهر مشهد 1150 متر و کینه آن 9500 متر است.شهر مشهد  دارای آب و هوای متغیر اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و مرطوب برخوردار است.دمای هوا در زمستان 233 درجه زیر صفر و تابستان 13 درجه بالای صفر است.

مشهد از 13 منطقه تشکیل شده است و شهرداری آن از توسط شورای شهر 25 نفره انتخاب می شود.این شهر داری فرودگاه بین المللی، ایستگاه راه آهن و سه پایانه است که ارتباط آن با شهرهای دیگر ممکن می سازد.حمل و نقل داخلی مشهد توسط سامانه تاکسی رانی ،اتوبوس رانی و مترو صورت می گیرد.اقتصاد مشهد وابسته به زائران تور مشهد است مه در کنار آن وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی قابل توجه، موجب رونق گردشگری تفریحی و سلامت در این شهر شده است.اکثریت مردم شهر مشهد فارسی زبان هستند.مشهد در سال 1388 بعنوان پایتخت معنوی ایران انتخاب شده است و همچنین مشهد در سال 2017 بعنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب شده است.

mashhad1.jpg

مطالب مرتبط:

تور مشهد نوروز 96 

 تور مشهد اردیبهشت 96

تور مشهد تابستان 96 

تور مشهد تیر 96 

تور مشهد مرداد 96

تور مشهد شهریور 96

تور مشهد از شیراز

تور مشهد از تبریز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از کرمانشاه

تور مشهد از کیش

تاریخچه ارمنستان

تاریخچه  ارمنستان

FB1_Armenia.jpg

 ارمنستان در اوایل سده 19 میلادی پادشاهی گرجستان در شمال خانات ایروان در مرکز خانات نخجوان در جنوب و خانات قره باغ در جنوب شرق ارمنستان در زمان دودمان پرواندونی روند تشکیل ملت ارمنی به مرحله پایانی خود رسید.پس از لشکرکشی اسکندر مقدونی و پایه گذاری حکومت سلوکی، آرتاشس اول پادشاه ارمنستان برآنان شوریده و پادشاه ارمنستان بزرگ را بنیان نهاد که در زمان تنگران بزرگ به اوج قدرت خود رسید.

در زمان سلسله اشکانی ارمنستان تحولات جدیدی به وقوع پیوست. در سال 301 میلاد مسیح را بعنوان دین رسمی حکومت خود پذیرفت در این هنگام جمعیت آنان به 4 میلیون نفر بالغ می گردید و وسعت ارمنستان به 312 هزار کیلومتر مربع می رسید پس از فروپاشی پادشاهی اشکانی ارمنستان با مبارزات آزادی خود در برابر ساسانیان و امپراطوری رم شرقی و آن گاه حکومت اعراب توانستند هویت ملی و معنوی – فرهنگی خود را نگهدارند. در سال 405 میلادی الفبای ارمنی ابداع شده باعث استواری هرچه بیشتر فرهنگی – معنوی گردید که در شرایط غیبت حکومت ملی توانست در یکپارچگی آنان سهیم گردد.

پس از پیکار و شورش های بی امان آزای بخش مردم در برابر چیرگان خارجی حکومت کتحد ارمنیان بدست دودمان باگراتونی بنبان نهاده شده است. پس از چندی حکومت های دیگری نیز تاسیس یافت مانند حکومت ارزرونی که در سال 1021 میلادی بدست بیزانس منقرض شد. در اثر ستم‌های حکومت‌های بیزانس، اعراب و سپس در اثر تاخت و تازهای ترکان سلجوقی ارمنیان بسیاری از سرزمین خود کوچ نموده و به کشورهای دیگر رفتند.یکی از مهمترین آنها کیلیکیه در کنار دریای مدیترانه بود و در آنجا آنان توانستند حکومتی مستقل تاسیس نمایند که به پادشاهی ارمنی کیلیکیه و یا ارمنستان کوچک مشهور شد.

Armenia1.jpg

در زمان تقویت گرجستان سده های 12 و 13 میلادی بخش های شمالی و مرکزی ارمنستان از دست سلجوقیان آزاد شده و به سرکردگی ارمنستان زاکارید حکومت ارمنستان احیا شد.مهاجرت ارمنیان و رکورد اقتصادی و فرهنگی آنان در زمان لشکرکشی تاتارها و مغولان  تاخت تازهای تیمورلنگ و طایفه آق قویونلو و قره قویونلو در سده 14 و 15 میلادی برای ارمنستان اسفناک بود. در سده ۱۶ میلادی ارمنستان تحت سیطره امپراطوری عثمانی و صفویان ایران قرار گرفت.روسیه تزاری در سال 1828 میلادی ارمنستان شرقی را به تصرف خود در اورد.به همین دلیل ارمنیان در زیر 3 حکومت روسیه، عثمانی و ایران قرار گرفتند.

در اثز مبارزات ارمنیان آنان موفق شدند پس از نبرد سارداراباد و نبرد قره کلیسا در سال 1918 میلادی پس از 5 سده حکومت خود را احیا نمیند.به مدت دوسال اولین جمهوری ارمنستان در بخش کوچکی از ارمنستان باستان تاسیس شد.براساس معاهده سور ترکیه مکلف شد 6 ولایت لرمنی را به جمهوری ارمنستان پس دهد.اما با به قدرت رسیدن کمال آتاتورک این امر جامه عمل نپوشید. از سویی دیگر قسمتی از آرتساخ و تمامی خاک نخحوان و آخالکالاکی در تصرف جمهوری آذربایجان و گرجستان شوروی باقی ماند.از سال 1920 حکومت سوسیالیستی ارمنستان شوروی جانشین آن گردید.پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، جمهوری ارمنستان در تاریخ 21 سپتامبر 1991 اعلام گردید.

 

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان نوروز 96

تور ارمنستان اردیبهشت 96

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تیر 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهریور 96 

 

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

 

درباره دبی

تاریخچه دبی

Dubai.jpg

نام دبی از دو حرف (د) و (با) تشکیل شده و نام نوعی ملخ است قبل از اینکه بال دراورد این ملخ در گذشته در این منطقه هستی داشته به همین دلیل نام این منطقه دبا گذاشته شده و به مرور زمان به دبی تبدیل شده است.

دبای در سنه 1833 میلادی دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بوده است که در سال 1833 شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه 8000 نفر از اقوام و همراهان خود، از امارات ابوظبی به این دهکده کوچ می کنند و از آن دوران حکومت آل مکتوم آغاز می شود. قبل از این تاریخ دبی یک روستای کوچک بیش فقدان وهیچ امتیازی از سایر روستاهای اطراف خود نداشته بود.

 نسبت قیبله آل مکتوم به قبیله آل بوفلاسه یکتا از فروع قبائل بزرگ بنی یاس می‌رسد. واصل نام این قبیله از نام فلاسة خواهر فلاح بن هلال الیاسی جد آل نهیان یکی از حکام امارت ابوظبی گرفته شده‌است. تاریخ نویسان چنین نوشته اند که فلاسة به ازدواج پسر عموی خود راشد بن عامر بن هلال الیاسی در می‌آید، وصاحب چند پسر می‌شوند که به الرواشد معروف می‌شوند. و از آنجائیکه فلاسة آل نهیان از شخصیت برجسته ای بین عشیره خود داشت و از نفوذی قوی برخوردار بود، فرزندانش نام آل بوفلاسه برخود می‌گیرند وبه قبیله آل بوفلاسه مشهور می‌شوند و قبیله بنی یاس از چند قبیله بزرگ تشکیل یافته بود وبه نام حلف بنی یاس معروف بود. که بیشتر آنان از قبیله نوادگان و عموزادگان بودند، که جد مستقیم آل نهیان و آل مکتوم می‌باشد. قبیلهٔ بنی یاس از نفوذ خاصی در منطقه برخوردار بوده اند، و در قیام اتحاد دولت امارات متحده عربی نقش مهمی داشته اند.

شهر دبی یکی از مناطق پر توریست جهان است و یکی از امیرنشین های 7 گانه امارات متحده عربی است که بعنوان یکی شهر تمیز و امن شناخته شده است.دبی دارای تعداد زیادی مراکز خرید و جاذبه های گردشگری است که گردشگران تور دبی از این مناطق می توانند بازدید کنند. 

آب و هوای دبی

دبی دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک است، دبی در فصل تابستان بسیار گرم و بطور میانگین دارای دمایی حدود 40 درجه سانتی گراد در روز  و 30 درجه سانتی گراد به هنگام شب می باشد.اغلب روز های سال هوا آفتابی است.در فصل زمستان نیز هوا گرم است و به طور میانگین دارای دمای ۲۳ درجهٔ سانتی‌گراد (روزو ۱۴ درجهٔ سانتی‌گراد (شب) می‌باشد.بهترین زمان برای سفر فصل پاییز می باشد و از ماه نوامبر تا آوریل هوای مناسبی دارد.

abhava.jpg

 

 

 

درباره دبی

  • زبان رسمی عربی است اما به زبان انگلیسی، هندو، اردو، مالایی و تمیل صحبت می شود.
  • اسلام دین رسمی مردم دبی است.تعداد زیادی از ساکنان دبی مسیحی، هندو، بودایی، سیکو بهائی هستند.در حالی که دولت کشور امارات مجوز قانونی به گروه‌های مذهبی نمی‌دهد، اما ممکن است برخی از ۷ شیخ‌نشین‌های این کشور استقلال داخلی به برخی از مذاهب بدهند. 
  • طبق سرشماری اخیر افراد ملت هندوستان بیشترین جمعیت مستقر در دبی را تشکیل می‌دهند. 
  • واحد پول دبی درهم امارات (AED) است و از دلار هم می توان استفاده کرد.
  • فاصله هوایی تهران - دبی: 2 ساعت
  • اقتصاد دبی

    دبی ارزشش را بعنوان یک مسیر تجاری در دهه 1970 و 1980 کسب کرد.شهر دبی تجارت طلا دارد و بندر جبل علی در دهه 1970 ساخته شده و بزرگترین بندر دست ساز بشردر دنیا است.اما دبی به صورت فزاینده‌ای در حال پیشرفت به عنوان مرکزی برای صنایع خدماتی از قبیل فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری می‌باشد. خطوط حمل و نقل توسط شرکت هواپیمایی امارات تقویت شده و در سال ۲۰۰۶ حدود ۲۸ میلیون گردشگران تور دبی را جابه‌جا کرده‌است. همچنین در دبی مناطق آزاد برای صنایع بخصوص وجود دارد از قبیل شهر اینترنتی دبی و شهر رسانهٔ دبی، که با یکفیلترمحدود شده و برخی سایتها و سایتهای اسراییلی بسته‌است و فرستادن صدا دراینترنتغیرقانونی است.درآمد امارت دبی از منطقه جبل علی از فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد است.

  • فرودگاه های دبی

    فرودگاه بین المللی دبی

    فرودگاه بین المللی دبی (YATA، DXB، ICAO، OMDB) مرکز اصلی هواپیمایی امارات یا پرواز امارات است. هواپیمایی امارات نام خطوط هوایی رسمی دولت دبی است که در حال حاضر به 111 شهر در 62 کشور از 6 قاره جهان به طور مستقیم پرواز دارد.پرواز امارات از سمت سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی بعنوان ( برترین شرکت هواپیمایی سال 2011) انتخاب شده است.این فرودگاه هم اکنون 12مین فرودگاه شلوغ جهان از لحاظ تعداد مسافران تور دبی است همچنین 5 مین فرودگاه شلوغ جهان از لحاظ تعداد مسافران بین المللی می باشد.علاوه بر آن این فرودگاه با حمل 1.9377 میلیون محموله و بار، 8 مین فرودگاه شلوغ باری جهان در سال 2009 بوده است.در همان سال 2009 نیز 44مین فرودگاه شلوغ جهان بر پایه تردد هواپیما بوده است.

    AIRPORT4.jpg

    رتبه فرودگاه بین المللی دبی از نظر شلوغی در جهان بصورت زیر است:

    تعداد مسافران:

    این فرودگاه تا قبل سال 2007 در فهرست 30 فرودگاه شلوغ جهان نبوده است.در سال 2007 رتبه 27، سال 2008 رتبه 20، سال 2009 رتبه 15، سال 2010 رتبه 13 و در سال 2011 رتبه 12 کسب کرد.

    تعداد مسافران بین المللی:

    در سال 2005 رتبه 11، سال 2006 رتبه 10، سال 2008 رتبه 6 و در سال 2010 رتبه 5 کسب کرد.

    حمل بار و محموله:

    در سال 2002 رتبه 21، سال 2003، 2004،2005 رتبه 18 ،سال 2006 رتبه 17، سال 2007 رتبه 13، سال 2008 رتبه 11، سال 2009 و 2010 رتبه 8  کسب کرد.

    AIRPORT3.jpg

    فرودگاه مکران دبی

    فرودگاه مکران دبی دارای 3 ترمینال لوکس است که پروازهای شرکت های خارجی از ترمینال 1،2و پروازهای هواپیمایی امارات از ترمینال 3 صورت می پذیرد.ترمینال 3 فرودگاه دبیاز بزرگترین ساختمان های جهان از نظر مساحت می باشد.مساحت این ترمینال 1.500.000 مترمربع است .فرودگاه بین المللی دبی دارای یک مرکز خرید بنام دوتی فیری ( به معنی گمرک) نیز می باشد. این فرودگاه جوایز زیادی بخاطر طراحی دریافت کرده است.

    AIRPORT1.jpg

     

    فرودگاه بین المللی آل مکتوم دبی

    فرودگاه دیگری بنام فرودگاه بین المللی آل مکتوم در سال 2004 کلنگ زده شده و در سال 2010 اولین فاز آن در منطقه جبل علی دبی افتتاح شده است.فاز اول این فرودگاه ظرفیت حمل بیش از 250.000 تن بار و جابه جایی 5 میلیون گردشگر را در سال دارد. یک باند مخصوص برای هواپیمایی ایر باس دارد.در صورت ساخت کامل فرودگاه آل مکتوم، این فرودگاه با ۵ باند فرود و ۴ ترمینال، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود که خواهد توانست بیش از ۱۶۰ میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن محموله را در سال جابه‌جا کند. انتظار می‌رود که این فرودگاه در سال ۲۰۱۷ به صورت کامل بهره‌برداری شود.

     

  • مطالب مرتبط:                      

     تور دبی اردیبهشت 96 

     تور دبی خرداد 96    

    تور دبی تابستان 96

    تور دبی تیر 96

    تور دبی مرداد 96 

    تور دبی شهریور 96 

    تور دبی از شیراز

    تور دبی از تبریز

    تور دبی از اصفهان

    تور دبی از کرمانشاه

     تور دبی از مشهد

     

درباره کیش

تاریخچه کیش

kishh.jpg

دوران عظمت و شکوفایی تاریخ کیش از سده چهارم هجری، پس از وقوع زلزله در سیراف آغاز شد.پس از آن که بندر سیراف از روتق افتاد تورانشاه به کمک حکام محلی بنی قیصر در این جزیره بندرگاهی ایجاد کرد و به عمران و آبادانی آن همت گماشت و کیش را به مرکز عمده تجارت خلیج فارس تبدیل نمود. در دوره اتابکان فارس اهمیت کیش به حدی بود که والی دریای عمان حکومت می کرد.طبق نوشته های سیاحان و تاریخ نویسان، در این دوره درآمد کیش بابت عشریه کشتی های تجاری مبالغ زیادی قابل توجهی بوده است.

از شواهد چنین پیداست که در عصر غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان و مغول جزیره کیش در اوج شکوفایی و رونق و مرکز بازرگانی خلیج فارس بوده است.

اهمیت استراتژیک کشور ما بعنوان شاهراه ارتباطی شرق و غرب و نیز موقعیت ویژه کیش در خلیج فارس همواره مورد توجه کشورهای سایر بوده است.تحولات اقتصادی اروپا در سده های 15 و 16 میلادی، پرتغالی ها تا دوره صفویه در کیش حضور داشتند و متاسفانه جز تاراج ویرانی اثر دیگری از خور برجای نگذاشته اند، تا این که بالاخره شاه عباس صفوی پس از فارغ شدن از جنگ عثمانی ها به آزاد ساختن بحرین، هرمز و کیش از چیرگی بیگانگان همت گماشت. جزیره کیش تا دوره پهلوی چندین بار خرید و فروش شد تا این که در سال 1340 خورشیدی دکتر منوچهر اقبال، این جزیره را از ورثه محمدرضا خان سطوت الممالک بستکی خریداری کرد.

kishh1.jpg

در سال 1349 جزیره کیش مورد بازدید هیات های کارشناسی ایران و آمریکا قرار گرفت و با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی مناسب، بعنوان یک مرکز بین المللی توریستی - تجاری مورد توجه قرار گرفت. به منظور جلب جهانگردان به این جزیره و تامین آسایش و رفاه آنان، در مهر 1351 سازمان عمران کیش به ثبت رسید. سازمان عمران کیش طرح منطقه توریستی جزیره کیش را با الگو قرار دادن جزایر هاوایی و کرانه های جنوبی دریای مدیترانه، با هزینه زیادی آغاز کرد و تا پیش از انقلاب فاز اول آن را به همراه بخشی از فاز دوم به اجرا دراورد. با پیروزی انقلاب اسلامی روند فعالیت های سازمان عمران متوقف شد. تا این که در تیر 1368 هیات وزیران در خصوص ورود و خروج کالا و نیز صادرات مجدد و تواید برای صادرات،جزیره کیش را به عنوان منطقه کاملا آزاد تجاری - صنعتی ثبت و اعلام کرد و از این تاریخ به بعد فعالیت های اقتصادی مجددا در جزیره کیش شروع شد. بالاخره در سال 1371 با تاسیس سازمان منطقه آزاد کیش این جزیره جانی تازه گرفت و دوران توسعه سریع کیش آغاز شد و بطوریکه امروزه بعنوان یکی از مناطق مهم تجاری گردشگری ایران مطرح گردیده است و برای آنانی که در جحست و جوی بقایایی از تاریخ کهنسال کشور ما هستند، برای دوستداران دریا، خشکی، طلوع و غروب، کیش حرف های زیادی برای گفتن دارد.

کیش

kish.jpg

کیش یکی از جزیره‌هایخلیج فارایراناست. شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از مناطق دیدنی جنوب هرمزگان است.نام اینجزیره در گذشته بنام «قیس» بوده، شکل این جزیره بیضی‌مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ جزیره کیش جا گرفته استسالانه میلیون ها نفر را به خود جذب می کند.

موقعیت جغرافیایی

جزیرهٔ کیش با محیط ۴۴ کیلومتر می‌باشد و با طولی در حدود ۱۵٫۴۵ کیلومتر و عرضی حدود ۷٫۵ کیلومتر، مساحتی معادل ۹۰کیلومتر مربع دارد.ارتفاع بلندترین منطقه این جزیره حدود ۳۵ متر از سطح دریا می‌باشد.

فاصله کیش تاتهران از راه هوایی: ۱۰۵۲ کیلومتر

فاصله کیش تابوشهر از راه دریایی: ۶۷۵ کیلومتر

فاصله کیش  تابندرعباس :۲۵۰کیلومتر

فاصله کیش تابندر لنگه:۹۰کیلومتر

فاصله کیش  تاجزیره هندرابی:۲۸کیلومتر

فاصله کیش تابندر چارک:۱۸کیلومتر

آب و هوای کیش

هوای کیش گرم و مرطوب بوده و میانگین دمای سالانه جزیره ۲۶/۶ درجه سانتی گراد می‌باشد.هوای جزیره کیش گرم و خشک است و  بارندگی بیشتر به صورت رگبار و درماه‌های زمستان اتفاق میوفتد.

kish1.jpg

نحوه سفر به کیش

مسافرت به کیش به دو صورت دریایی و هوایی از طریق فرودگاه کیش و بندر کیش انجام می‌شود.

هتل های معروف کیش

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش 5 ستاره یکی از لوکس ترین و مدرن ترین هتل های جزیره کیش است که این هتل لوکس در شمال غربی جزیره کیش قرار دارد.

toranj.jpg

هتل لوکس مارینا پارک کیش

هتل مارینا پارک کیش در کنار برج های دوقلو قرار دارد.این هتل بزرگترین فضای سبز را به خود اختصاص داده است و شما می توانید در این فضای دلنشین قدم بزنید.

Marina-Park-Hotel.jpg

هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش 5 ستاره نمادی از تاریخ کهن کشور بزرگ ایران است با فضایی بسیار مجلل در قلب جزیره کیش قرار دارد.

dariush.jpg

هتل شایگان کیش

هتل شایگان کیش در سال 1381 در زمینی به مساحت 15000 مترمربع و در بهترین نقطه از نوار سیاحتی جزیره کیش افتتاح شده است.

shaigan.jpg

 هتل شایان کیش

هتل شایان کیش 5 ستاره از مدرن ترین هتل های جزیره کیش است که در بهترین نقطه جزیره کیش قرار دارد.از هتل دسترسی راحتی به مراکز خرید و مناطق دیدنی کیش مانند اسکله تفریحی وجود دارد.

hotelshayan.jpg

هتل پارمیس کیش

هتل پارمیس کیش یکی از مجهز ترین هتل های جزیره کیش است که در سال 1385 افتتاح شده است.

parmis.jpg

هتل ایران کیش

هتل ایران کیش 5 ستاره در تیرماه 1393 در زمینی به مساحت 700 مترمربع در مقابل پارک شهر بنا شده است.

iran.jpg

هتل مریم کیش

هتل مریم در اسفند سال 1390 به عنوان یکی از هتل های سورینت معرفی شد. این هتل 5 ستاره  در اردیبهشت سال 1391 مورد قرار گرفت و در تاریخ 12/8/1392 به بهره برداری رسید.

maryam-hotel.jpg

مناطق دیدنی جزیره کیش

جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه مسافران تور کیش  است.کیش از مهم ترین مراکز گردشگری ایرانی هاست و بسیاری از مردم  سالنه از این مکان بازدید می کنند.

شهر باستانی حریره

شهر حریره با قدمت 800 ساله بازمانده شهر پیشین کیش است و در میانه کرانه شمالی جزیره قرار دارد.دوران طلایی شهر حریرهاز سال ۳۶۷ تا ۹۱۲ هجری قمری بوده‌است.

harir.jpg

خانه اعیانی

khaneh-ayani.jpg

کشتی یونانی

این کشتی در سال 1322توسط شرکت ویلیام هامیلتون به وزن  7061 تن و به طول 136 متر در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته شد و در  روز  4/ 5/ 1345 به هنگام بازگشت ازسفر دریایی خود ایران،  به کشور یونان در عرض جغرافیایی 26 و 20 درجه شمالی و طول جغرافیایی 53 و 54 درجه شرقی به گل نشست و هشتاد روز تلاش اورینوکو، یدک کش هلندی برای بیرون کشیدن این کشتی به ثمری نرسید.

Greece_ship.jpg

پارک دلفین های کیش

مجموعه تفریحی پارک دلفین های کیشدر زمینی به  مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار می باشد و در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است.

park-dolfin.jpg

سافاری کیش

Safari.jpg

کارتینگ کیش

کارتینگ ورزش مفرح و هیجان انگیز و پایه ورزش اتومبیل رانى حرفه اى است . یکى از بزرگ ترین پیست هاى خاورمیانه و نخستین پیست کارتینگ در ایران پیست کارتینگ کیش با طول 800 متر می باشد.

karting1.jpg

پاراسل و تیوب سواری کیش

پاراسل و تیوب سواری کیش یکی از تفریحات آبی هیجان انگیز برای جوانان بر فراز دریا است. این ورزش آبیی بصورتی است که گردشگران سوار چتر پاراسل شده و توسط یک طناب با طول 150 متر با سرعت نسبتا زیاد بر روی دریا کشیده می شود.

 

parasel.jpg

روستای باغو کیش

باغو از آبادی‌ های قدیمی جزیره کیش می باشد که در جنوب غربی جزیره واقع شده امروزه این آبادی جز چند خانوار دامدار، سکنه دیگری ندارد. حاصل خیزی این منطقه در میان بومیان زبان زد است. بیشه انبوهی از انواع درختان بومی در این منطقه به چشم می‌خورد که در آن میان، مجموعه درختان کهنسال لور زیبایی بی نظیری دارد.

bagho.jpg

 

رستورانهای کیش

شهرهای توریستی معمولا رستوران های زیادی دارند و کیش هم جز یکی از آن هاست.کیش رستوران های زیادی دارد و اکثرشون همراه با موسیقی زنده است.

رستوران توتی فروتی کیش

toti-froti-kish.jpg

رستوران فودکورت دامون کیش

foodkort.jpg

رستوران کوه سنگی کیش

ohsangi.jpg

رستوران رویال استار کیش

royal-star.jpg

 

رستوران فست فود بومرنگ کیش

bomerng.jpg

رستوران شاندیز صفدری کیش

safdari.jpg

رستوران سر آشپز کیش

sar-ashpaz.jpg

رستوران آب و برق کیش

abobargh.jpg

مراکز خرید کیش

مرکز تجاری کیش

trade_center_045.jpg

مرکز خرید پردیس کیش

pardis-kish.jpg

بازار مروارید کیش

morvarid.jpg

مرکزخرید دامون کیش

damonmarkazkharid2.jpg

مرکز تجاری سارینا کیش

 

پیدایش جزیره کیش

peydaiesh.jpg

200 میلیون سال پیش شبه جزیره عربستان بر اثر حرکت قاره ها و فشار آنها همراه با صفحه قاره آفریقا به سوی شمال حرکت کرد و از آفریقا جدا شده وبه آسیا متصل گردید و به همین دلیل از آفریقا جدا شده و به آسیا متصل شده است.فشار حاصل از اثر جا به جایی که از جنوب غربی به ایران وارد شده سبب چین خوردگی این قسمت از فلات ایران به شکل ارتفاعات زاگرس گردیده و رشته کوه های آن عمود بر راستای این فشار است.در گذشته ارتفاع رشته کوه های زاگرس به واسه این جا به جایی بزرگ قله دنا با ارتفاع 4409 متر می باشد.ارتفاع رشته کوه های زاگرس از قله دنا به آرامی در جهت خلیج فارس کاهش می یابد و ادامه آن در ژرفای آب های خلیج فارس به صورت چین خوردگی هایی در زیر ةآب پنهان شده است.جزیره کیش، هندورابی، لاوان و جزایر دیگر در خلیج فارس بخشی از تاقدیس های این چین خوردگی ها محسوب می شوند.

 

مطالب مرتبط:

تور کیش اردیبهشت 96 

 تور کیش خرداد 96    

تور کیش تابستان 96 

تور کیش تیر 96 

تور کیش مرداد 96 

تور کیش شهریور 96

تور کیش از شیراز

تور کیش از اصفهان

تور کیش از تبریز

تور کیش از مشهد

تور کیش از کرمانشاه

درباره آنتالیا

تاریخچه آنتالیا

نام مرکز استان آنتالیا و در جنوب شهر ترکیه قرار دارد و از شهرهای معروف کشور ترکیه است در سال 2010 جمعیت این شهر  ۱٬۰۰۱٬۳۱۸ براورد شده است.

 

 

آنتالیا بعنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود.گفته می شود آتالوس دوم این شهر را در 150 سال قبل از میلاد مسیح بنا شده و به تبعیت از آن نام این شهر آنتالیا نامید.بر اساس مدارک کشف شده در سال ۲۰۰۸ قدمت این شهر به سه قرن قبل از میلاد مسیح برمی گردد. آدالیا یا آتالیا بعدها به تصرف امپراتوری روم در آمد و تبدیل به شهری رومی شد. بعد از دوقسمت شدن امپراتوری روم، آنتالیا بخشی از مناطق روم شرقی یا بیزانس شد. با قوت گرفتن حکومتهای اسلامی، مسلمانان به مرور مناطق تحت تسلط روم شرقی را در اختیار گرفتند. سلجوقیان آنتالیا را در سال ۱۲۰۷ تصرف کردند. در نیمه اول قرن ۱۳، آنتالیا جزء ایستگاه های اصلی کاروان های تجاری بود. با ظهور امپراتوری عثمانی در ترکیه، آنتالیا در سال ۱۳۹۱ به تصرف عثمانی ها در آمد و حدود پانصد سال در اختیار آنان بود. در طی جنگ جهانی اول در سال های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸، متفقین فاتح، امپراتوری شکست خورده عثمانی را تجزیه کردند. در سال ۱۹۲۱، نیروی نظامی تحت فرمان آتاتورک، آنتالیا را از اشغال ایتالیایی ها آزاد کرد و به اشغال بیگانگان در آناتولی خاتمه داد. به این صورت، آنتالیا بخشی از جمهوری ترکیه شد. آنتالیا مناطق گردشگری زیادی دازد . از طرفی این شهر دارای بلوار های زیبا با درختان نخل و لنگر گاه ، دریا، جنگل و کوه به تماشا گذاشته است .

 

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

آنتالیا در منطقه مدیترانه در غرب ترکیه واقع شده  و از شهرهای معروف گردشگری ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکزگردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های  زیادی می‌باشد.در یک صخره در بخش جنوبی آناتولی شبه جزیره در سواحل دریای مدیترانه (پام فیلیا باستان) واقع شده است.  از غرب به خلیج آنتالیا گسترش به گروه بیگ کوه، و کوه های توروس که در سمت شمال شرق قرار گرفته است. آنتالیا از سمت شمال با شهر بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب به شهر کمر احاطه شده‌است. تنها رودخانه این منطقه رود آکسو می‌باشد که در انتها به آبشار دودن اطلاق می‌شود.

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا در تابستان گرم، زمستان معتدل و بارانی است.نزدیک به 300 روز از سال آفتابی است و می توان از ماه آوریل تا نوامبر برای شنا مناسب است و این فرصت را به شما می هد تا برای اسکی در کوه توروس لذت ببرید. با وجود گرمای شدید،نسیمی از سمت دریای مدیترانه می وزد کمی خنک است.این بادها که به بادهای Dokkun معروف هستند معمولا عصرها هوا خنک است.

حمل و نقل عمومی در آنتالیا

انواع حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس عمومی، تاکسی، ترمس، کوچک در اتوبوس ها و دولموش به مسافران ارائه می دهد.هنگامی که شما به فرودگاه آنتالیا میرسید نیاز به یک تاکسی تا هتل خود دارید. اتوبوس یا مینی بوس از فرودگاه به مرکز شهرستان آنتالیا وجود دارد.

تاکسی آنتالیا


   

برای رفت و آمد در آنتالیا ، می‌توانید تاکسی بگیرید که نسبتا گران است، گاهی چهار یا پنج برابر قیمتی است که برای همین مسافت در ایران می‌پردازید. ایستگاه تاکسی در آنتالیا فراوان است ، همه تاکسی ها در آنتالیا زرد رنگ هستند و کرایه تاکسی بر حسب مسافت طی شده تعیین می شود. کرایه ها از 12شب تا ۶ صبح ، یک و نیم برابر هم بیشتر می‌شود.

فرودگاه بین المللی آنتالیا

    

تعداد زیادی از راه های هوایی بین المللی را پروازهای جدول زمانی و منشور از فرودگاه های مختلف در اروپا تا فرودگاه آنتالیا و همچنین خطوط  هوایی ترکیه پروازهای داخلی مستقیم یا پرواز متصل از طریق ازمیر، آنکارا و استانبول سازماندهی می شود. فرودگاه آنتالیا مناسب ترین فرودگاه برای مسافرانی است که ترجیح می دهند با هواپیما سفر کنند.

Phone: (+90242) 330 32 33
Phone 2: (+90242) 330 3600 

جاذبه های گردشگری آنتالیا

آنتالیا میلیون ها نفر از طبیعت زیبا و ثروت تاریخی برای این شهرستان را بازدید می کنند.تنوع مناطق دیدنی آنتالیا، برنماه ریزی برای ایام تور را کمی سخت می کند.تورهای تفریحی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است.

 کواد سافاری در آنتالیا ، تور کشتی آنتالیا ، قایق سواری در رودخانه وحشی آنتالیا ، جیپ سافاری آنتالیا ، میکرو لایت آنتالیا ، تور غواصی آنتالیا  و چتربازی در آنتالیا .اما بازدید از منازق تاریخی  می توان به شهر ماناوگات آنتالیا ، برج ساعت آنتالیا ، پاموک کاله آنتالیا ، کسیک مناره آنتالیا ، دروازه هادریان آنتالیا ، موزه آتاتورک آنتالیا ، شهر پرگ آنتالیا ، شهر تاریخی آسپندوس آنتالیا و شهر باستانی الیمپوس اشاره کرد.

 

حمام رومی آنتالیا

حمام رومی دارای فضای آرامش بخشی است. علاوه برآن کلیه امکانات تفریحی و آسایشی نیز در این منطقه وجود دارد این حمام که از دیدنی های آنتالیا می باشد، در شرق منطقه سیده و در میان جنگل های درختان کاج اقامتگاه سورگون قرار گرفته است.

ساید آنتالیا

بین آنتالیا و آنالیا محلی با نام ساید قرار دارد که یکی از وعده‌گاه‌های کلوپاترا و مارکوس آنتونیوس بوده است. در این منطقه یک تئاتر ۲۵۰۰۰ نفره قرار دارد و کنار تئاتر حمام رومی به یک موزه‌ی باستان‌شناسی زیبا تبدیل شده است.

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا در سال 2012 در زمینی به مساحت 3 هکتار به بهره برداری رسید و یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان می باشد. این تونل دارای 131 متر طول و 3 متر عمق می باشد که هر یک از آن ها دارای طراحی منحصر به فرد خود می باشند.

آسپندوس آنتالیا

آسپندوس در قرن 2 و 3 میلادی بسیار رونق گرفت یکی از جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا است که در ۴۰ کیلومتری آنتالیا واقع شده با تئاتر باستانی خود یکی از اقامتگاه های تاریخی ترکیه محسوب می شود. 

تونک تپه آنتالیا

تونک تپه با ارتفاع ۶۱۸ متر از سطح دریا بالا بروید و از آن بالا به تماشای منظره‌ی خیره‌کننده‌ی شهر آنتالیا بنشینید و زمانی را در رستوران بالای این تپه صرف کنید.

هتل های معروف 5 ستاره آنتالیا

 هتل های ۵ ستاره آنتالیا از بهترین گزینه ها برای داشتن یک سفر آرام و بی دردسر است . از بهترین هتل های5  ستاره آنتالیا به هتل مردان پالاس ، هتل رویال تاج محل ، هتل اورنج کانتی ، هتل پریمیر پالاس ، هتل کرنلیا دیاموند و هتل ریکسوس سانگیت اشاره کرد . سرویس دهی هتل ها به صورت ALL  UALL & است که با انتخاب هر کدام از این موارد تا حدود زیادی از هزینه های جانبی برای خرید غذا و … صرفه جویی می کنید . هتل یکی از مهم ترین ارکان هر سفری ست و انتخاب یک هتل مناسب سفر شما را دلچسب تر می کند.

هتل مردان پالاس آنتالیا

هتل 5 ستاره مردان پالاس در سال 2009 میلای و در منطقه لارا بنا شده است. این هتل در مجموع از 546 اتاق تشکیل شده است.

هتل رویال تاج محل آنتالیا

هتل رویال تاج محل آنتالیا در سال 2015 در منطقه سیده آنتالیا افتتتاح شده است.این هتل 5 ستاره دارای سرویس دهی uall می باشد و از 450 اتاق تشکیل شده است.

هتل پریمیر پالاس آنتالیا

هتل پریمیر پالاس 5 ستاره هتلی است در منطقه کمر شهر آنتالیا است و از 259 اتاق تشکیل شده است.

هتل دلفین پالاس آنتالیا

هتل 5 ستاره دلفین پالاس آنتالیا در سال 2005 میلادی ساخته شده و از 557 اتاق تشکیل شده است.

هتل میراکل ریزورت آنتالیا

هتل 5 ستاره میراکل ریزورت آنتالیا در سال 2005 میلادی با مساحتی بالغ بر 135000 متر مربع در منطقه لارا آنتالیا احداث شده است. 

 هتل دلفین ایمپریال آنتالیا

 

رستوران های آنتالیا

غذاهای ترکی یکی از غنی ترین غذاهای جهان است. که امپراطوری عثمانی بر روی زمین گسترده غذاهای ترکی را گسترش داده.  اساس سبک تغذیه یوروک از دام و گندم تشکیل شده است. اگر چه سبزیجات تازه در ساحلی در مناطق داخلی کشور رشد کرده است می توان تمام غذاهای جهان در هتل آنتالیا و رستوران پیدا کنید. اما برخی از مواد غذایی خاص منطقه sac kavurma (meat), Tandır kebab(meta), Kolle (cookeb با انواع مختلف ذرت و میوه طعم دهنده ،قند اضافه شده، گوجه، گندم وحلوا مخلوط کرد.رستوران های آنتالیا:

رستوران کرال سوفاراسی آنتالیا

 

رستوران استلاز بیستروت آنتالیا

 

رستوران گیزلی باهس آنتالیا

 

رستوران آرکاداش بالینک آنتالیا

 

رستوران china garden

 

رستوران 7mehmet آنتالیا

 

رستوران alp pasa آنتالیا

 

رستوران وانیلا لانج آنتالیا

  

رستوران سریسرفین دینینگ آنتالیا

 

رستوران اکیجی آنتالیا

 

مراکز خرید آنتالیا

منطقه آنتالیا مناسب ترین منطقع برای خرید در ترکیه است.چون آنتالیا یکی از بزرگترین و توسعه یافته شهرستانها است . خرید در آنتالیا می تواند یک تجربه خسته کننده اما هیجان انگیز باشد در آنتالیا منسوجات، لباس پنبه، سفال و چوب کنده کاری سنتی، لوله های کف دریا مزین، فرش، فرش نماز، طلا و مس کار، کالاهای چرمی و هدایای تبلیغاتی، مربا و ژله محلی ساخته شده از انواع میوه ها و سبزیجات بسیار محبوب هستند. مراکز خرید آنتالیا:

مرکز خرید تراسیتی

 

فروشگاه تانساش

 

مرکز خرید زنجیره ای میگروس

 

مرکز خرید اوزدیلک آنتالیا

 

مرکزخرید ام ام مایگروس آنتالیا

  

مرکز خرید دیپو آنتالیا

 

مرکز خرید مارک آنتالیا

 

نقشه آنتالیا 

 

 

فرودگاه آنتالیا ترکیه

فرودگاه آنتالیا (YATA، AYT، ICAO، LTAI) یک فرودگاه بین المللی در 13 کیلومتری (8.1 مایل) شمال مرکز شهر آنتالیا، ترکیه واقع شده است. آنتالیا در سال 2015 ، 27،724،249 مسافر دارد، بیش از 20.8 میلیون که مسافران بین المللی بود از لحاظ حجم مسافر در رده دوازدهم فرودگاه های اروپا و دوم فرودگاه های ترکیه قرار دارد.این فرودگاه دارای دو ترمینال بین المللی و یک ترمینال داخلی یکی از فرودگاه های پرتردد کشور ترکیه است که در شهر ساحلی و گردش پذیر آنتالیا در کرانه دریای مدیترانه قرار دارد.آنتالیا یکی از فرودگاه های بزرگ در جنوب غربی ترکیه،دالامان و بدروم است.

تاریخچه فرودگاه آنتالیا ترکیه

از این فرودگاه میلیون ها نفر در فصل تابستان به ساحل مدیترانه آنتالیا ترکیه سفر می کنند.ساخت و ساز اولین  ترمینال در سال 1996 توسط Bayindir آغاز شده و در اول آوریل سال 1998 ساخته شده است.در سال 1999 فراپورت AG آماده برای خدمت و Bayindir Holding یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک امضا کردند.ترمینال 1 توسط فراپورت AG اداره می شود.در حال حاضر یک فرودگاه بین المللی آنتالیا جدید ترمینال 2 است که توسط شرکت چلبی وجود دارد.در جولای 2011 در فرودگاه بعنوان بهترین فرودگاه در اروپا ( طبقه 10-25000000 مسافر)توسط فرودگاه های شورای بین المللی (ACI) انتخاب شد.در سال 2003 این فرودگاه 10 میلیون نفر مسافر دارد.با توجه به آمار ACI ، فرودگاه آنتالیا 30مین سال 2005، 2008 و 2009 برای مسافران بین المللی قرار گرفت.در سال 2008، AYT شلوغ ترین فرودگاه جهان در تردد مسافرین بین المللی بود.در سال 2009، AYT همچنین نقطه 30 خود را در آن دسته در میان فرودگاه های جهان با 15،210،733  مسافران بین المللی برگزار شد.در پایان سال 2010 آن را به نقطه 23 با بیش از 18 میلیون مسافر بین المللی تور آنتالیا افزایش داد.

ترمینال های فرودگاه آنتالیا ترکیه

3 پایانه در فرودگاه ترمینال 1،ترمینال 2 و ترمینال داخلی وجود دارد.2 نوامبر سال 2015 فقط ترمینال 2 و ترمینال داخلی در حال استفاده هستند، ترمینال 1 برای نوسازی کار بسته است.ترمینال در  19 اکتبر 2016 بازگایی شده ،در حالی که ترمینال 2 برای نوسازی بسته است اما تمامی پروازها دایر هستند.

 

 

 

مطالب مرتبط:

تور آنتالیا اردیبهشت 96

 تور آنتالیا خرداد 96 

 

  تور آنتالیا تابستان 96

تور آنتالیا تیر 96  

تور آنتالیا مرداد 96   

تور آنتالیا شهریور 96  

تور آنتالیا از شیراز

تور آنتالیا از اصفهان

تور آنتالیا از مشهد

تور آنتالیا از کرمانشاه

تور آنتالیا از تبریز