تورکیش

تورکیش

تورکیش

تورکیش

جاذبه های گردشگری مشهد

مرکز خرید خورشید مشهد

market-khorshid-mashhad.jpg

مرکز خرید خورسید یکی از مراکز خرید مشهد که در خیابان احمدآباد مشهد است که این مرکز خرید در زمینی به مساحت 1500 مترمربع  در 9 طبقه و 49 واحد تجاری و اداری ساخته شده است.که دراین مرکز خرید انواع  پوشاک، کیف ، لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنید.این مجموعه بهترین مرکز خرید برای مسافران تور مشهد است.

مجتمع تجاری آسمان مشهد

aseman.market.jpg

این مجتمع لوکس از بزرگترین مراکز خرید مشهد است که بزرگترین پارکین طبقاتی را به خود اختصاص داده است.این مجتمع تجاری 700 واحد تجاری و 18 طبقه پارکینگ دارد.در این مجتمع شیک ترین پوشاک و محصولات عرضه می شود.که این مجتمع خدماتی نظیر شهربازی سرپوشیده، رستوران و فست فود در اختیار مسافران تور مشهد قرار می دهد.

مجتمع تجاری فردوسی در انتهای سی متری طلاب نبش میدان مفتح  در زمینی به مساحت 7000 متر  با ۷۲۵ واحد تجاری و در 4 طبقه قرار دارد. تنوع زیاد در محصولات عرضه شده در مجتمع تجاری فردوسی مشهد همراه با قیمت مناسب باعث استقبال مسافران تور مشهد از این مجموعه شده است.به این صورت که هر طبقه شامل سیسمونی نوزاد و لباس کودک، پوشاک آقایان و خانمها ، یک بورس مانتو و روسری ، لوازم عروس و داماد، ساعت ، بدلیجات، طلا و جواهر به فروش می رسد.

ferdosi.jpg

آدرس: مشهد - انتهای بلوار مفتح - نرسیده به میدان مفتح

بازار حکیم مشهد :

 

_حکیم_1.jpg

 

بازار حکیم یکی از بزرگترین مراکز خریدمشهد، میباشد که با توجه به گوناگونی اجناس، مورد توجه زائران قرار گرفته است. این بازار شامل ۴طبقه و۱۲۰واحد تجاری است که در آن تمام اجناس مورد نیاز از قبیل انواع پوشاک و مانتو های چهار فصل، انواع اسباب بازی، سیسمونی، کت و شلوار،و انواع کریستال و لوازم خانگی و کیف و کفش  لوازم آرایشی و بهداشتی و نقره جات و غیره به فروش میرسد. این مجموعه در خیابان امام خمینی واقع شده است و زائران تور مشهد می توانند جهت خرید و بازدید به این مکان مراجعه نمایند.

 

 

 

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد :

 

_شرق_2.jpg

 

_شرق_1.jpg

 

 

مجتمع تجاری الماس شرق با 6 طبقه و زیربنای 67267 مترمربع ، در یک موقعیت مکانی ویژه یا دسترسی‌‌های بسیار مناسب شهری در حاشیه بزرگراه صد متری کمربندی شهرمشهد قرار گرفته و هدف از ایجاد آن بهبود و گسترش فرهنگ گردشگری بوده است «الماس شرق» یک مجموعه تجاری و تفریحی است که می‌تواند یک روز شاد را برای مسافران تور مشهد بسازد.این مجتمع  شامل۱۲۳۸باب واحد تجاری ، یک کافی شاپ، یک رستوران فست فود، شهربازی، آب‌نما جامپینــگ، سالن نمازخانه و سالن اجتماعات، پارکینگ طبقاتی، مجموعه‌های اداری مرتبط، بازار چینی‌ها، نمایندگی های معتبر لوازم خانگی و پوشاک مارک،۵بانک رسـمی و آژانس های هواپیمایی و ... می‌باشد. این بازار بزرگ در شش طبقه واقع شده‌است که نمایی از معماری مدرن و اسلامی را به نمایش گذاشته‌که گنبد بزرگ و بسیار زیبایش، شبیه به الماس تراشیده شده‌ است. این بازار به فروش لوازم خانگی٬ البسه و پوشاک٬ لوازم صوتی و تصویری اختصاص دارد. در این مجتمع شبکه بیسیم - وای فای - عمومی وجود دارد.

مجتمع تجاری الماس شرق در نشانی مشهد انتهای بلوار خیام واقع است.

 

_شرق_7.jpg

 

 

مطالب مرتبط:

 تور مشهد اردیبهشت 96

تور مشهد تابستان 96 

تور مشهد تیر 96 

تور مشهد مرداد 96

تور مشهد شهریور 96

تور مشهد از شیراز

تور مشهد از تبریز

تور مشهد از اصفهان

تور مشهد از کرمانشاه

تور مشهد از کیش

جاذبه های گردشگری مشهد

جاذبه های گردشگری مشهد

جاذبه های تاریخی مشهد

در تاریخ 1388/08/08 مصادف با سال رز تولد امام رضا(ع) توسط رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشهد بعنوان پایتخت معنوی ایران انتخاب شده است.مهم ترین مکان مذهبی شهر مشهد حرم امام رضا(ع) است که حرم امام رضا(ع) سالانه بیش از 27 میلیون زائر درونی و دو میلیون زائر خارجی است.موزه های آستان قدس رضوی در داخل حرم است.

حرم امام رضا(ع)

MASHHAD4.jpg

حرم امام رضا(ع) بعنوان حرم رضوی شناخته می شود، مجموعه‌ای دربرگیرندهٔ آرامگاه علی بن موسی الرضا و بناهایی دیگر است. این مجموعه از عقیده مساحت بزرگترین و از لحاظ جمعیت دومین مسجد در عالم است.در داخل این مجموعه مسجد گوهرشاد، یک موزه، دو کتابخانه، چهار مدرسه علوم دینی، گورستان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، یک سالن غذاخوری برای زائران، رواق‌های وسیع برای نمازگزاران و چندین ساختمان سایر است.حرم امام رضا(ع) یکی از مکان های گردشگری برای زائرانتور مشهد است.این حرم دارای محوطه ای به مساحت  ۲۶۷٬۰۷۹۹ متر مربع است که دارای 7 صحن با مساحت ۳۳۱٬۵۷۸ به آن اضافه شده است.

از سناباد و توس قدیم نشانه های تاریخی زیادی بر جای نمانده‌است و در حال حاضر شهر توس در حال بازسازی است.چهار طاقی یازه هور از قدیمی ترین بناهای موجود در شهر مشهد است. جاذبه‌های تاریخی مشهد عبارتند از:مقبره نادر شاه، مقبره خواجه ربیع، مقبره  فردوسی، ایستگاه راه آهن، گنبد خشتی، گنبد هارونیه و مدرسه عباس قلی خان می توان اشاره کرد.

masjed-goharshad.jpg

مسجد گوهر شاد

khaje-rabi.jpg

مقبره خواجه ربیع

 

ferdosiii.jpg

مقبره  فردوسی

nadershah-maghbare.jpg

مقبره نادر شاه

جاذبه های طبیعی مشهد

جاذبه‌های طبیعی که در نزدیکی شهر مشهد قرار دارند، دربرگیرنده ییلاقات شاندیز، طرقبه، روستای کنگ، نغندر، چالی دره، پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد،پارک جنگلی نه دره و ... گردشگران تور مشهد می توانند لحضات خوشی را در این مکان سپری کنند.

park-vakil-abad.jpg

پارک وکیل آباد مشهد

 Kang-Village-Mashhad.jpg

روستای کنگ مشهد

 برخی پارک‌ها و پارک‌های آبی براین پایه اند پارک کوهسنگی، پارک و شهرباز ملت،کوهستان پارک خورشید، باغ وحش و پارک جنگلی وکیل‌آباد، پارک پردیس قائم، پارک وحدت، پارک مینیاتوری، سرزمین موج‌های آبی، پارک آبی ایرانیان، پارک ساحلی آفتاب و سرزمین موج‌های خروشان را می توان نام برد.

park-kohsangi.jpg

پارک کوهسنگی مشهد


جاذبه های گردشگری ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان


دریاچه سوان ارمنستان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان ارمنستان و واقع در فرمانروایی گغارکونیک می باشد . این دریاچه که وسیع ترین دریاچهٔ قفقاز و از وسیع ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در دنیا است در ارتفاع ۱۹۱۶ متری سطح دریا واقع شده است. نام سوان از ریشهٔ اورارتویی سیونا و به معنی «سرزمین دریاچه‌ها» گرفته شده‌است. حدود ۳۶ جویبار به این دریاچه می‌ریزند و تنها رودخانه‌ای که از سوان سرچشمه می‌گیرد رود هِرازدان ارمنستان است.
از گردشگاه‌های پیرامون این دریاچه، چشمهٔ آب معدنی دیلیجان و شهرستانی به همین اسم است. ماهی قزل‌آلای مشهوری به نام ایشخان (شاهزاده) بومی این دریاچه می باشد.دریاچه سوان تنها دریاچه ای است که داخل مرز ارمنستان امروزی قرار دارد. شبه جزیره سواناوانک ( که در قدیم جزیره بوده است ) با سواحل شمالی خود منطقه تاریخی دریاچه محسوب می شود.این دریاچه کوهستانی بیش از 5% از مساحت کل ارمنستان را دربرمی گیرد ، و صومعه شبه جزیره یکی از مکان های دیدنی بسیار معروف و در ضمن نزدیک ترین محل برای بازدید گردشگران تور ارمنستان به شمار می رود.

 

 

شهر جرموک ارمنستان

شهر توریستی جرموک ارمنستان یک شهر کوهستانی با چشمه های آب گرم است که در جنوب استان ویتس دزر  و 53 کیلومتری شرق استان یغگنادزور است. جمعیت شهر جرموک در سال 2011 چیزی حدود 4628 نفر بوده است.اسم جرموک در زبان ارمنی به معنای جای گرم است.دارای طبیعت بسیار زیبا ، آب و هوای تمیز و چشمه آب گازدار جرموک است که هر ساله در فصل تابستان توریستان تور ارمنستان بسیاری را جذب می نماید. آب آشامیدنی جرموک خواص درمانی زیادی دارد و از زمان قرون وسطی تا کنون آب درمانی در آن وجود داشته است. یکی دیگر از ویژگی های این شهر وجود چشمه های آب آشامیدنی در نقاط مختلف شهر است که دمای آنها بین ۳۰ تا ۷۰ درجه است. اینشهر در ارتفاع 2080 از سطح دریا در کوه های  ویتس دزر در میان جنگل های انبوه  در یک فلات که توسط رودخانه آرپا به دو بخش تقسیم شده است. مسافران تور ارمنستان از این مکان گردشی می توانند بازدید کنند.

 

گاسگاد ارمنستان

cascade_armenia.jpg

گاسگاد ارمنستان معروف به هزار پله یکی از مهم ترن بخش های طرح جتمعی است که در شهر ایروان ارمنستان قرار دارد و در سال 1970 تکمیل شده است. گاسگاد کم ارتفاع ترین نقطه ی شهر را به بلندترین نقطه ی آن متصل می کند و شامل ۷۵۰ پله است که به آن ۱۰۰۰ پله می گویند. درشمالی ترین نقطه گاسگاد یک بنا به مناسبت 50 سالگرد پیروزی روس ها علیه آلمان های نازی ساخته شده است که در مرکز آن یک برجک قرار دارد و بر روی آن نشان جاودانگی حک شده است. در طبقه های گاسگاد تندیس های بسیاری از هنرمندان معاصر یافت می شود.گردشگران تور ارمنستان می توانند از این فضا بازدید کنند.

cascade_armenia1.jpg

جهت رزرو و خرید تور ارمنستان و اطمینان حاصل کردن از نرخ ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید

صومعه نوراوانک ارمنستان

Noravank.jpg

صومعه نوراوانک ارمنستان در ۱۲۲ کیلومتری ایروان در دره رودخانه داریچای و در نزدیکی شهر یغگنادزور قرار گرفته ‌است. این صومعه در سال 1205 بنا شده و در سال 1900 تا 2000 مورد بازسازی قرار گرفته است. این صومعه یکی از مهمترین مرکز های مذهبی می باشد.این کلیسا از قدیمی ترین کلیساهای ارمنستان است و گردشگران تور ارمنستان که علاقمند به مکان های تاریخی هستند می توانند از این مکان بازدید کنند.

Noravank1.jpg

 

 

هاختاناکی ایگی ارمنستان

igiii.jpg

هاختاناکی ایگی ارمنستان بعد از جنگ جهانی دوم به مناسبت پیروزی روسیه در همه کشورهای اتحادیه شوروی پارکی تحت عنوان پیروزی ساختند که در ارمنستان به هاختاناک پارک واقع شده درخیابان مانومت مشهور است. مجسمه مادر نیز در این پارک قرار گرفته است که از اقصی نقاط شهر قابل رویت است. در نخست به جای تندیس مادر مجسمه استالین (ساخته سرگی مرکورف) نصب شده بود که پس از استقلال ارمنستان آن را پایین آورده و به موزه منتقل کردند و تندیس مادر (ساخته ارا هاروتیان) را که نشان از قدرت و صلح می باشد در سال 1967 جایگزین آن شد . این مجسمه نماد تنها زنی است که در  موعد حمله وحشیانه ترکان عثمانی به ارمنستان زنده باقی مانده بود و با تمام وجود از کشورش پشتیبانی می کرد . درزیر این مجسمه موزه وزارت دفاع قرارگرفته که دربرگیرنده یاد بودهای شهدای جنگ جهانی دوم و در ضمن سربازان کشته شده در دفاع از قره باغ است.

 

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان اردیبهشت 96

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تیر 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهریور 96 

                                  

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

 

مناطق ارمنستان

مناطق ارمنستان

مرکز ارمنستان

مرکز سیاسی ارمنستان شامل سالن های بسیاری از موزه های کشور و فرهنگی، مرکز مذهبی اچمیادزین 4100 متر آتشفشان بالا آراگاتس و صومعه گغارد و صومعه خور ویراپ است.بسیاری از این مناطق از دره آرارات صاف و خشک هرچند زیبایی پنهان خود را حفظ کرده است و به ندرت مورد بازدید قرار می گیرند.

منطقه دریاچه سوان

این منطقه زیبا که ارتفاع دریاچه 2000متر است، که خود را با آثار باستانی، کلیسا، و صومعه ها، و همچنین سواحل محبوب احاطه متمرکز شده است. نکات برجسته عبارتند از بزرگترین گورستان چلیپاسنگ در جهان، سواحل نزدیک صومعه Sevanavank ، در امتداد سواحل ماهی و خرچنگ بی شماری در رستوران ها وجود دارد. به تازگی، موج سواری به لیست فعالیت های تفریحی اضافه شده است.

شمال ارمنستان

مرکز گرجستان در شمال این منطقه کوهستانی است که شامل شامل کلیساها و صومعه های متعدد و زیبا است.رودخانه ها و دره ها شامل بسیاری از این موارد می شود و منطقه Shamshadin از راه دور یک نگاه اجمالی به ارمنستان دارد که عملا بازدید نشده و زیبا است.

جنوب ارمنستان

این منطقه زیبا ارمنستان از جنوب به مرز ایران با غارهای جالب و بناهای تاریخی مسیحی بسیار زیبا است. نکات برجسته عبارتند از صومعه Tatev، صومعه نوراوانک، غار Mozrov، کاروانسرای سلیم و هزاران نفر از سنگ نگاره ها در بالای کوه قرار دارد.

ناقرنو - کرباخ    

اگر چه در سطح بین المللی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته شده، قره باغ کوهستانی عملا مستقل از جمهوری آذربایجان، بیشتر توسط ارامنه تشکیل شده است و تنها از طریق ارمنستان در دسترس است. گذشته از تپه سبز، کوه های بلند، مسیرهای پیاده روی و صومعه عالی، گردشگران را به شهرهای ویران برده اند. شهرها تا حدی از شوشی هم در طول و پس از جنگ قره باغ از بین برد. پایتخت آن استپاناکرت، خانه را به حدود 40000 از 140000 ساکنان این منطقه است.

ارمنستان امروز

Yerevan-Armenia.jpg

در اوایل سال 1990، ارامنه در قره باغ برای استقلال از جمهوری آذربایجان با حمایت از ارمنستان و دیاسپورای ارمنی جنگیدند دادند در جنگ نظامی برنده شدند.در نتیجه 20 درصد از خاک های خود را از دست دادند  اما هیچ راه حل دیپلماتیکی حاصل نشد.آتش پس بعد از سال 1994 بوده است، هر چند که با توجه به درگیری های مکرر در کنار مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان ضعیف است.بعنوان یک نتیجه جمهوری آذربایجان مرزهای خود با ارمنستان بسته شده است و ترکیه نیز از مرزهای خود با ارمنستان در حمایت از خویشاوندان ترک آذری خود را بسته است.هر دو کشور از زمان تحریم  ها علیه ارمنستان تحمیل شده، قرار دادن اقتصاد محلی در موقعیت حساس چون ارمنستان بستگی به منابع خارج از انرژی و بسیاری از مواد خام است.

راه های زمینی از طریق گرجستان و ایران غیر قابل اعتماد است.اقتصاد ارمنستان متکی بر سرمایه گذاری و حمایت از ارامنه خارج از کشور است. اوضاع اقتصادی نیز به دلیل فساد گسترده و فقر به ستوه آمده است..در سال 2008، تلاش های دیپلماتیک برای عادی سازی روابط با ترکیه آغاز شدند اما بعد به دلیل فشار داخلی شدید در هر دو طرف به حالت تعلیق درآمد. تلاش های دیپلماتیک برای عادی سازی روابط با جمهوری آذربایجان بر سر قلمرو قره باغ کوهستانی آغاز شده است و تعدیل توسط روسیه است، اما این تلاش ها اغلب بی اثر با توجه به درگیری های مکرر در کنار مرز ارمنستان و آذربایجان را ثابت کرد.

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان اردیبهشت 96

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تیر 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهریور 96 

                                  

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

 

جاذبه های گردشگری دبی

دلفین بی دبی

dolfin.jpg

دلفین بی دبی که در اتلانتیس پالم دبی قرار دارد که بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین در دنیا است و جز محبوب ترین دیدنی های دبی است.در این مجموعه تفریحات با همه نوع گروه سنی وجود دارد.می‌توانید در آب‌های کم‌عمق برویدکنار دلفین‌ها بایستید، بغلشان کنید، کنارشان شنا و غواصی کنید و یک عکس یادگاری بگیرید. دلفین‌ها حیوانات مهربانی هستند و همراه مربی می‌توانید حسابی کنارشان خوش بگذرانید.مسافران تور دبی می توانند از این مکان بازدید کنند.

 

پارک آبی وایلد وادی دبی

vaild.jpg

پارک آبی وایلد وادی دبی پیشرفته ترین پارک آبی دنیا و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی است که بین هتل برج العرب و هتل ساحلی جمیرا قرار گرفته است.این پارک  امکان سرد و گرم کردن آب در فصل‌های مختلف، داشتن سرسره‌های زیاد، دو ماشین موج‌ سواری مصنوعی و بزرگ‌ترین و بلندترین سرسره‌ آبی جهان در خارج از آمریکا مردم را از هر سن و سالی به خود جذب می‌کند. جلوی در ورودی، آبشاری ۱۸ متری هست که هر ده دقیقه آب را با فشار زیاد به بیرون پرتاب می‌کند. علاوه بر این‌ها، محل ویژه‌ای برای بچه‌ها، بزرگترین استخر موج‌دار خاورمیانه که موج‌هایی با ارتفاع ۱.۵ متر در ۵ شکل مختلف ایجاد می‌کند، رودخانه‌ای به طول ۳۶۰ متر که می‌توانید با تویوپ‌های مخصوصی روی آن شناور باشید و همچنین سرسره‌های خانوادگی بخشی از امکانات پارک وایلد وادی که در اختیار گردشگران تور دبی نوروز 96 قرار می دهد. 

پارک الممزر دبی

almmzer.jpg

پارک الممزر دبی وسعت ده ها هکتار یکی از محبوب ترین مناطق دیدنی دبی است. الممزر در امتداد دماغه کوچک در دهانه خور الممزر قرار گرفته است.این پارک دارای ساحل های شنی سفید رنگ، استخر، باربیکیو به همراه فضای باز برای بازی کودکان می باشد و دارای کلبه های ییلاقی، سالن آمفی تئاتر، ساحل سرپوشیده می باشد.بیشتر فضای این پارک را چمن ، درختان نارگیل ونخل پوشانده است.گردشگران تور دبی نوروز 96 می توانند لحظاتی خوشی را در این پارک سپری کنند.

almmzer1.jpg

 

 

خانه اپرا دبی

opera1.jpg

خانه اپرا دبی یکی از بناهای هنری شهر دبی است.این بنا در سال 2016 افتتاح شده  و شامل 2000 صندلی می باشد.این ساختمان که در 70 هزار متر مکعب ساخته می شود شامل دو شکل هندسی با رنگ و شکل و ساختار همگونی هستند که به زیبایی معماری کلاسیک را با هنر آمیخته اند.نمای بیرونی این ساختمان دارای معماری مدرن است و محیطی آرامش بخش را در داخل ایجاد کرده است. دو قله ساختمان خانه اپرا و سالن تئاتر مجموعه را تشکیل می دهند. از این قله ها ساختمان با نرمی خاصی به سمت پایین سوق پیدا می کند تا نهایتا به زمین برسد.ساختمان سه ورودی اصلی که با ایجاد دالبرهایی در این شکل هندسی ایجاد شده اند. خانه اپرای دبی شامل خانه اپرا، سالن تئاتر، گالری هنری، مدرسه هنرهای نمایشی و یک هتل زیبا و رویایی شش ستاره است.خانه اپرا محل برگزاری  اپرا، تئاتر، کنسرت های متنوع، باله، نمایشگاه هنری، فیلم های سینمایی، برنامه های ورزشی و فصلی را در خود جای دهد.گردشگران تور دبی می توانند از این مکان بازدید کنند.

 

باغ معجزه دبی

Miracle-Garden-Dubai-1.jpg

باغ معجزه دبی یکی از زیباترین باغ های گردشگری دنیا است که در زمینی به مساحت 72000 متر قرار دارد. به طور متفاوت دردبی بنا شده است. انواع گل ها در طرح و رنگ مختلف با مهندسی زیبا در این باغ قرار داده شده اند. تنوع رنگ ها در این باغ بسیار زیاد است به طوری که نمی توان گفت با وجود ۴۵ میلیون گل، چه رنگ هایی در کنار هم ایجاد شده اند و محیط را زیبا تر کرده اند. این محل دارای سرویس بهداشتی، کافه و نماز خانه نیز می باشد. مسافران تور دبی می توانند از این مکان زیبا بازدید کنند و لحظات خوشی را در آن سپری کنند.

baghmojezeh.jpg

 

مطالب مرتبط:                      

 تور دبی اردیبهشت 96 

 تور دبی خرداد 96    

تور دبی تابستان 96

تور دبی تیر 96

تور دبی مرداد 96 

تور دبی شهریور 96 

تور دبی از شیراز

تور دبی از تبریز

تور دبی از اصفهان

تور دبی از کرمانشاه

 تور دبی از مشهد