تورکیش

تورکیش

تورکیش

تورکیش

جاذبه های گردشگری آنتالیا

آسپندوس آنتالیا 

آسپندوس آنتالیا که به آمفی تئاتر  معروف است که در8 کیلو متری شهر سریک آنتالیا بنا شده است .این شهر 1000 سال قبل از میلاد به دست یونانیان ساخته شده است و یکی از ثروتمند ترین شهر های زمان خود بوده است. آمفی تئاتر این شهر 200 سال بعد از میلاد توسط رومی ها بنا شده که آسپندوس در مسیر پر رونق تجاری آن زمان گردشگران تور آنتالیا جلب توجه می کند و اکثر گردشگران تور آنتالیا  از این منطقه تاریخی و زیبا دیدن می کنند .

 

کسیک مناره آنتالیا

کسیک مناره آنتالیا که در کلیسای کورکوت قرار گرفته در قرن پنجم میلادی به نام مریم مقدس ساخته و در زمان بایزید دوم به دستور شاهزاده کورکوت به مسجد تبدیل شد، به همین دلیل از آن بنام مسجد کورکوت یا مسجد کبیر مشهور است. در نتیجه خسارتی که از آتش سوزی سال 1896 به مسجد وارد آمد و سوختگی قسمت چوبی بالای مناره آن ، این مسجد به مسجد مناره شکسته کسیک مشهور می باشد .این اثر در واقع نمایانگر تاریخ کهن شهر که زمان رومی ها ، بیزانس  ، سلجوقیان ، عثمانی ها تا به امروز را شامل میشود. هنگامیکه امپراتورها دریان در سال 130 بعد از میلاد در شهر (فاسیلین) از استان آنتالیا دیدن  کرد بافتخار او دروازه ای با سه  طاق و ستونهای تزئین شده بنا گردید. در آن زمان این دروازه تنها راه ورودی به شهر محسوب می شود.امروزه دو برج دروازه و قسمتهائی از دیوار مربوطه را می توان در کنار بندرگاه مشاهده نمود . این مناره ازجاذبه های گردشگری آنتالیا است که گردشگران را به سمت خود جذب می کند. 

                                                                                                                                                                                                 

 

رودخانه ماناوگات آنتالیا

رودخانه ماناوگات آنتالیا رودخانه ای است بی نظیر که از جنوب کوه های طرس جاری میشود و به در یای مدیترانه میپیوندد . بهترین راه بازدید از این رودخانه برای مسافران تور آنتالیا گشت با کشتی است که از کنار شهر زیبای سیده عبور می کند و فرصتی برای بازدید از مناظر دیدنی اطراف را به ارمغان می اورد . همچنین مسافران این کشتی میتوانند در رودخانه ماناوگات شنا کنند.

حدود 150 الی 200 سال قبل از میلاد حمل و نقل بار و مسافر بر روی رودخانه ماناوگات صورت میگرفته است.ماناوگات در سال 1913 یک روستای جمهوریه ترکیه شد. آبشار ماناوگات در 4 کیلومتری شمال ماناوگات واقع شده است. یکی از نقاط زیبای مورد علاقه ترکها و همچنین بازدیدکنندگان خارجی تور آنتالیا است.اینجا زیر درختان صنوبر ، شما می توانید از یک ناهار عالی درست شده از فزل آلای کبابی لذت ببرید. تقریبا 3 کیلومتر دورتر شما به شیهلار می رسید . مسافران عزیز تور آنتالیا می توانند از گردش خود با کشتی در این رودخانه و دریای مدیترانه سفری خاطره انگیز را تجربه کنند.

 

 

ادامه مطلب:

تور آنتالیا پاییز 95

تور آنتالیا آبان 95

تور آنتالیا آذر 95

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.